Lean veranderkunde
Voor het optimaliseren van resultaten, een hogere klanttevredenheid en gelukkige medewerkers, kunnen diverse elementen van Lean ingezet worden. Graag vormen we samen een passend programma.

Kaizen
Kaizen is Japans voor continu verbeteren. Het is een methode die ingezet kan worden om een resultaat te verbeteren. Doormiddel van workshops waarin bepaalde stappen worden doorlopen, gaan we op basis van feiten opzoek naar de knelpunten en hoe we deze op kunnen lossen.
Value Stream Mapping
Value Stream Mapping is het uittekenen van het proces op een gestandaardiseerde manier met kenmerkende symbolen. Het is vaak onderdeel van een Kaizen om inzichtelijk te maken waar de knelpunten in een proces zitten. Door het visueel maken, vindt ook onderlinge afstemming plaats.


Visueel Management
Een ander belangrijk onderdeel van Lean is het inzichtelijk maken van het werk, de voortgang en de resultaten. Hier kun je verschillende keuzes in maken, bijvoorbeeld of je de werkverdeling ook wilt zien. Het doel is in ieder geval om de planning te optimaliseren, de werkdruk te verdelen en de klanttevredenheid te verhogen. Door het inrichten van visueel management kan er beter geprioriteerd worden en het motiveert om taken gedaan te krijgen!
Prestatie Dialoog
Naast het inzichtelijk maken van de voortgang is het gesprek erover net zo belangrijk. ze versterken elkaar. Welke successen zijn behaald? Waarom blijven sommige resultaten achter? Zorg dat leerpunten openlijk gedeeld kunnen worden. Een veilige cultuur waarin van elkaars fouten geleerd kan worden, en successen worden gevierd, draagt bij aan het succes van een team.


Persoonlijke Drijfveren
Om daarnaast echt goed samen te kunnen werken, helpt het om jouw persoonlijke drijfveren te kennen, en die van elkaar. Wat zijn je kernkwaliteiten en die van de ander, waar vul je elkaar aan? Op deze manier krijg je begrip voor elkaar en inzicht in wie welke taak het best op zich kan nemen. In een aantal sessies kunnen we verschillende onderdelen behandelen. Denk aan kernkwadranten, transactionele analyse, oordeelsvorming, beïnvloeding en story telling